printHeader

Linkbuilding

Linkbuilding is belangrijk.
De vorm en de inhoud van uw website staan slechts in voor 50% van uw Google-ranking.
Links van andere websites naar de uwe (linkbuilding) zorgen voor de andere 50%.

Linkbuilding: een zegen en een vloek tegelijk

Als andere websites naar de uwe linken, moet die laatste wel relevant zijn volgens Google en andere zoekmachines. Toch heeft linkbuilding tegenwoordig een slechte naam. Na updates van het Google-algoritme - ‘Panda’ en ‘Penguin’ - daalden heel wat websites in de organische zoekresultaten: ze hadden alleen ingezet op de kwantiteit van hun backlinks - “Hoe meer, hoe liever” - en niet op de kwaliteit - “Eén goede backlink is 10, 20 of zelfs 100 slechte waard”. Google wil dat u linkbuilding naar uw website eerlijk verdient en doet moeilijk als het lijkt of u die zomaar ‘koopt’.

Staat uw website in de top 30 van Google voor een bepaald keyword en wilt u helemaal bovenaan staan? Dankzij Keyboost kan dat.

 

Vraag de gratis Keyboost-test aan

 

Wilt u meer klanten halen uit uw website? Of wilt u weten hoe Google bepaalt welke positie uw website krijgt in de zoekresultaten? Abonneer u hier op onze gratis nieuwsbrieven

Verschillende soorten backlinks, de ene al belangrijker voor linkbuilding dan de andere 

  Meestal bestaat een link naar uw website uit een stukje tekst, de ankertekst. Die bepaalt hoe hoog Google de link inschat. Een ankertekst die een exacte match is van het keyword waarvoor de landingspagina geoptimaliseerd is, is het krachtigst maar ook het gevaarlijkst: te veel van dergelijke links in uw linkbuilding en Google beschouwt die als waardeloos. In het beste geval negeert Google ze, in het slechtste geval leiden die op termijn tot een bestraffing.

Ankerteksten bestaan in verschillende soorten, hier gesorteerd van talrijkste en minst gevaarlijke naar zeldzaamste en gevaarlijkste backlinks, voor een zo natuurlijk mogelijk linkprofiel:

  • ‘Merknaam’-ankerteksten: links met als ankertekst de naam van uw bedrijf of uw unieke product, zoals ‘SEO-advies’ of ‘SEO Page Optimizer’ of ‘Keyboost’. Deze links zetten de naam van uw bedrijf of product via uw website in de markt als een merk, bij voorkeur een sterk merk.
  • ‘Naakte’ links: de gewoonste maar ook de natuurlijkste links naar een website: ‘https://www.keyboost.eu’, ‘http://keyboost.vlaanderen/nl/default/2008232/Linkbuilding.aspx’, ‘seopageoptimizer.be’.
  • Generieke links: ‘Klik hier’, ‘Meer info’, ‘Lees hier meer’. Dit lijkt contradictorisch - volgens alle tips over goede content moeten linkteksten zo relevant mogelijk zijn - maar generieke links zijn voor menselijke gebruikers te optimaliseren zonder dat het generieke karakter verloren gaat: ‘Klik hier voor tips over linkbuilden’, ‘Meer info over goede backlinks’.
  • Keywordgerelateerde ankerteksten: bestaand uit synoniemen van het keyword of woorden en woordcombinaties die gerelateerd zijn aan het keyword waarvoor uw website of landingspagina geoptimaliseerd is. Als uw keyword 'linkbuilding' is, zijn 'linkbuilden', 'SEO optimalisatie' en 'website linken' voorbeelden van gerelateerde ankerteksten.
  • Ankerteksten met gedeeltelijke keywordmatch: als ‘linkbuilding’ het keyword is waarvoor uw webpagina geoptimaliseerd is, zijn dit voorbeelden: ‘Linkbuilding uitbesteden aan Keyboost’, ‘Goede linkbuilding tips’. Merknaam-ankerteksten en ankerteksten met exacte keywordmatch zijn te combineren tot ankerteksten met gedeeltelijke keywordmatch.
  • Ankerteksten met exacte keywordmatch: backlinks met als ankertekst exact het keyword waarvoor uw website geoptimaliseerd is. Zorg ervoor dat die alleen op de meest relevante externe websites staan die naar uw website doorlinken. Wees er zuinig op, want een overdosis van dergelijke links hebben te vaak een negatief effect op uw linkbuilding.

Vindt u het te moeilijk of te tijdrovend om zelf uw linkbuilding te verzorgen? Besteed deze uit aan Keyboost. Overtuig u ervan dat Keyboost werkt dankzij de gratis Keyboost-test.

 

Klik hier en vul het aanvraagformulier in

 

Verdien waardevolle linkbuilding naar uw website

Ten slotte het moeilijkste: het verdienen van links naar uw website. Die aanmelden bij gemodereerde, waardevolle directory-websites zoals moz.org of startpagina’s is de eerste stap van uw linkbuilding. Plaats unieke en waardevolle teksten op uw website - in een whitepaper, bijvoorbeeld - die beheerders van andere websites overtuigt om een link naar uw website te plaatsen. Hoe belangrijker, unieker en waardevoller uw content, hoe groter de kans dat dit gebeurt. Linkbuilding is steeds meer een kwestie van informatie delen, ook via sociale media zoals Facebook, LinkedIn en Google+.

Ooit was het een goed idee om een externe gastblog te schrijven met een link naar uw website. Ook een media-artikel over uw producten of diensten met een link was een pluspunt. Jammer genoeg werd vrolijk misbruik gemaakt van dit soort linkbuilding en tegenwoordig doet Google er moeilijk over. Toch blijft het belangrijk om uw expertise zo in de kijker te zetten. Maak van uw bedrijf een sterk merk en u trekt vanzelf extra bezoekers aan. Overtuig die van de voordelen van uw producten of diensten en ze worden vanzelf uw nieuwe klanten. Let er wel op dat externe blogs en/of mediawebsites ‘nofollow’-links plaatsen, waarmee Google geen rekening houdt.

Slaagt u niet in het zelf organiseren van uw linkbuildingstrategie? Doe een beroep op Keyboost voor waardevolle externe links en stel met eigen ogen vast dat het werkt.

 

Vraag de gratis Keyboost-test aan

 

Zorg voor een positie in de top 30 van Google voor uw belangrijkste keywords

Het spreekt vanzelf - maar het wordt vaak vergeten - dat de content van uw website of landingspagina, professioneel geschreven rond een specifiek keyword, de eerste stap is naar een hoge positie in Google. Linkbuilding naar een pagina met minderwaardige content helpt die misschien een beetje, maar levert op termijn weinig tevreden bezoekers op. En net dat moeten uw nieuwe klanten worden.

Check dankzij SEO Page Optimizer hoe uw website scoort voor een specifiek keyword in vergelijking met de webpagina’s die er al een toppositie voor hebben. Gebruik de tips om de vorm én de inhoud van uw website te optimaliseren: www.seopageoptimizer.vlaanderen

 Wilt u tips om betere webpagina's te schrijven? Of meer info over hoe Google werkt? Abonneer u hier op onze gratis nieuwsbrieven.



   
Testimonials
Net een Trial gedaan met KeyBoost en het werkt, wij gingen van pag. 2 naar pag 1 en dat is natuurlijk de enige pagina die er toe doet, nu eens kijken of we dat kunnen volhouden...
Engel Geukens
apple4you.nl
Ipower bewijst zijn nut door in enkele weken op basis van een keyword de ranking fors te laten stijgen. In hoeverre dit meer bezoekers oplevert en dus de verkopen doet stijgen, is op basis van 1 keyword moeilijk in te schatten. Je zou gedurende enige tijd de mogelijkheid moeten hebben op basis van meerdere essentiele zoekwoorden voor je site te bezien of de resultaten inderdaad in meer verkoop resulteert.
Melita Niamut-Dhonre
gicasa.nl
Wij hebben onlangs een boost gehad van IPower. Het heeft gewerkt, geweldige resultaten mee geboekt. We waren direct vindbaar en benaderbaar voor klanten, in het zicht en dat is het belangerijkste want het betaald zich meteen uit. Bedankt Ipower
Ilse De Vis
ilsedevis.be
Ik was in het begin erg sceptisch. Maar effectief, op een dikke week tijd stond ik op de 1e pagina in google! Good work guys!
Ger de Boer
carinatapas.nl
Ook wij hebben voor ons restaurant gebruik gemaakt van de gratis Boost aanbieding. Het is een wonderbaarlijk fenomeen, onze website schoot als een raket omhoog. De aanbieding van iPower is leuk en goed, en niet opdringerig, wij worden vaak benaderd door allerlei partijen die zich meestal voordoen als Google, daar zijn we nog nooit op ingegaan. Bij iPower is dit helemaal niet het geval, zij bieden eerst aan zich te bewijzen, en dat hebben ze zeker gedaan.